4 Haziran 2012 Pazartesi

Cam Boyama Tabak

Merhaba 
Yayına başladığım ilk aylarda cam boyama fanusu paylaştığımda nasıl
 yapıldığını soran arkadaşlarım olmuştu. Çit Sarmaşığının Güncesi Ezgi arkadaşıma
 detaylı anlatım sözü vermiştim  işlerimin yoğunluğundan  ancak yapabildim.
Umarım yardımcı olabilirim.

 Benim boyadığım tabak yaklaşık yirmi yıldır kullandığım bir tabak
 Seçtiğim peçeteyi  şeklin tam sınırından kestim,tek kat haline getirdim.

Tabağın dışından peçetenin orjinal yüzü tabağın
 içine gelecek şekilde peçete tutkalı ile yapıştırdım.
 Yine tabağın dışından ponpon fırça ile ENAMELS
 boya ile boyamaya başladım.

Birinci katı sürdükten sonra iyice kurumasını bekliyorum sonra
 öbür katları yapmaya başlıyorum.Ben dört kat boyadım  her kat
 arasında mutlaka iyice kurumasını beklemek  gerekiyor yoksa alttaki boya bozuluyor.
Boyama işlemi bittikten sonra üç hafta bekliyoruz ondan sonra kullanıma hazır hale geliyor.
Sevgiler.

52 yorum:

  1. Mehtapcım, ellerine sağlık, yine çok güzel bir şey yapmışsın... ama ben bir şeyi anlamadım galiba. Peçetenin ana rengini siyah olarak algılıyorum. Peçetenin hepsini yapıştırmışsın (yani çilekleri kesip çıkarmamışsın), siyah renk nereye gitti? Yada kestin mi desenleri? Şimdi tekrar baktım, üzerinde çalıştığın örtü siyah galiba, o benim kafamı karıştırdı sanırım... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım çok teşekkür ederim.Çilekleri daha belirgin hale getirmek için siyah zemin üzerinde fotoğrafladım.Peçetenin hepsini yapıştırmak riskli ve zahmetli o yüzden minik şekilli desenleri seçmekte fayda var.Sevgiler..

      Sil
  2. Tabak çok hoş görünüyor, üzerindeki çileklerde çok güzel, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hobivakti çok teşekkür ederim eşim çileği çok sever bu tabağı ona yaptım.Sevgiler..

      Sil
  3. sabırsızlandım, hemen yapmak istiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba esrates ben de heyecanla bekliyorum.Sevgiler..

      Sil
  4. Sonuç harika olmuş , ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba zeynep çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  5. Ama yaaa, çok güzel olmuş, yapmalıyım yapmalıyım ben de yapmalıyım, enamel boya almalıyııım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Banuca çok teşekkür ederim muhteşem güzellikte bir şey yapacağından eminim.

      Sil
  6. Aaa sormayı unuttum, vernik sürecek miyiz, bi de yıkanmaya geliyor mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banuca bu özel bir boya vernik istemiyor kurs hocam bulaşık makinesinda bile yıkanabileceğini söylüyor ama ben elde yıkamayı tercih ediyorum.Boyanın bir özelliğide fırınlama istemiyor.Kucak dolusu sevgiler..

      Sil
  7. çok hoş olmuş mehtap hanım elinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba İKLİL çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  8. Çok güzel olmuş..Detaylı anlatım için çok teşekkürler Mehtap abla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba kardeşler-nikahşekeri çok teşekkür ederim umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler..

      Sil
  9. Ne kadar hoş bir tabak olmuş.Bende nasıl yapıldığını merak edenler arasındaydım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Güneş bir faydam olduysa ne mutlu bana kolaylıklar diliyorum.Sevgiler..

      Sil
  10. güzel yorumunuz için teşekkürler. çok güzeller. cam boyamak çok zevkli olmalı. deneyeceğim. emeğinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Bilge çok teşekkür ederim.Cam boyamak gerçekten çok zevkli mutlaka deneyin seveceğinizden eminim.Sevgiler..

      Sil
  11. arşivden çıkan tabak şahane:) çok güzel bir çalışma olmuş. vernik sürülmeyecek mi acaba? ben de kayınvalideme bir tabak boyamıştım ama 3 hafta beklemediğim için fazla uzun ömürlü olmamış, soyulmuş hemen:( ama şimdi öğrendim:)) teşekkürler mehtap'çım. ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Nagehan tabak çok sevdiğim bir arkadaşımdan yirmi sene önce hediye gelmişti.Bu boyanın özelliği vernik istemiyor olması ama mutlaka üç hafta bekle.Katları sürerken iyice kurumadan işlem yapma,zor kuruyan bir boya ben dört kat yaptım her gün bir katını boyadım.Şimdilik benim yaptıklarımda bir sorun olmadı inşallah sizlerin yapacaklarında da olmaz.Sevgiler..

      Sil
  12. MEHTAP,
    porselen gibi olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba CEPAYNASI size katılıyorum ben de o görüntüyü çok sevdim üstelik işlem çok kolay.Sevgiler..

      Sil
  13. Yine süper bir iş ortaya çıkmış zevkine sabrına ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Handan sıcak ve samimi yorumun için çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  14. YİNE HARİKA OLMUŞLAR,CAM BOYAMA DA AYRI KEYİFLİDİR.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba anne eli gibi çok teşekkür ederim cam boyama gerçekten çok keyifli ben de keyif alarak çalıştım.Sevgiler..

      Sil
  15. Çok şık ve çok şirin ,elinide o kase nasılda güzelleşmiş,tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin ihlamurcum çok teşekkür ederim ben de sizi izlemeye aldım çok güzel bir blogunuz var tebrik ederim.Sevgiler..

      Sil
  16. çok güzel, bir gün umarım denerim ben de, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba melike çok teşekkür ederim mutlaka deneyin cam boyama çok keyiflidir.Sevgiler..

      Sil
  17. bloğunuzu gezdim bayıldım ben daha çok başındayım bu işlerin harika şeyler yapmışsınız ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Asiye VURAN çok teşekkür ederim,sizinde güzel bir blogunuz var ve izlemeye aldım güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle sevgiler..

      Sil
  18. şahane olmuş. Ellerine sağlık. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere
    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Follow_me çok teşekkür ederim bende sizi izlemeye aldım.Sevgiler..

      Sil
  19. Selam bloguma hoşgeldin hoş bir blogun var çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba eliminişlediği çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  20. Çok zahmetli, çok zaman gerektiriyor ama sonuç harika. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Aslı çok teşekkür ederim.Cam boyama çok kolay buradaki zorluk peçetedeki desenleri keserken dikkat istiyor.Denemeni tavsiye ederim .Sevgiler..

      Sil
  21. Yine muhteşem şeyler yapmışsınız. Ellerinize sağlık. ben de çok hevesleniyorum bunları gördükçe ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hicran çok teşekkür ederim.Cam ve ahşap boyama çok zevkli bir hobi denemeni tavsiye ederim.Sevgilerimle..

      Sil
  22. Canım inanamadım harika olmuş,çilekli tabak ne kadar güzel yapmışsın yahu ellerine sağlık Mehtapçım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili FERİDECO sıcacık yorumun için çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  23. Emeğine ellerine sağlık. Çok güzel olmuş! Peçete de çok güzelmiş ,markası nedir daha doğrusu nereden aldığını sorabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba colette çok teşekkür ederim.Peçeteyi kursa gittiğim Sherry Wood Art'tan almıştım markasını bilmiyorum.Kurs şu anda tatilde açıldığında sizin için nereden aldıklarını öğrenip bilgi veririm,eğer ellerinde varsa alıp size postayla gönderebilirim.Sevgiler..

      Sil
    2. Mehtap hanımcığım çok teşekkür ederim. Zahmet etmeyin. Benim aynı desenden Cath Kidston marka bir parça perdelik kumaşım var ,perdeyi henüz diktiremedim ama sizin tabağı görünce ,bende boyasam ne güzel takım olur diye düşündüm :)İyi günlerde kullanın. Her yaptığınız çok zevkli ,çok hoş oluyor.

      Sil
    3. Sevgili colette hiç zahmet olmaz yeterki ellerinde aynı peçeteden kalmış olsun size en kısa zamanda bilgi vereceğim.Sıcak ve samimi yorumunuz içinde çok teşekkür ederim.Sevgiler..

      Sil
  24. mehtap hanımcım ellerinize saglık sorularım var müsade ederseniz zira cam boyama yapmak istiyorum bu ara tereyag koymak için kapaklı yaglık aldım aslında beyaz boyayıp puantiyeler alan yapmak istiyorum..

    1.direk beyaza boyamak benim gibi acemiye gelmezmi nasıl boyanır fırça boya marka vs ..(bir tane beyaz cam boyası almıştım fırçasını sormuştum ahşapla boyanan fırçalar olur deyince başka bişi almadım)
    2.vernik ahşap için kullandıgımız su bazlı vernikmi.
    3.bunların yıkama durumu kullanma ömrü nedir?

    direk bir bilene sormak lazım maşallahınız var nazar degmesin..

    YanıtlaSil
  25. Çok teşekkür ederim Öznur hanım yaptıklarımı beğenmenize sevindim.
    1.Cam boyaları özel ahşap boyamada kullandığımız boyalarla olmuyor.Benim kullandığım FolkArt-Enamels 4002 Warm White.Fırçayla zorlanırsınız ben sünger fırça ile boyadım sizede öyle yapmanızı tavsiye ederim.
    2.Markasını verdiğim boya vernik istemiyor(kurs hocam söyledi)
    3.Elde yıkamanızı tavsiye ederim bulaşık makinesi riskli olabilir.Ben sorun yaşamadım şimdilik ilk günkü gibi duruyor.
    Size tavsiyem çok kullanılmayan bir obje üzerinde çalışmanız.
    Umarım yardımcı olabilmişimdir .
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  26. Merhaba,
    bişey sormak istiyorum. cam boyamayı yaptıktan sonra ve boya aynı gün kuruduktan sonra 9-10 kat vernikleme işlemi yapılırsa 3 hafta beklemeye gerek kalırmı yine..? kullanılabilir hale gelirmi yani.

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Gülsüm Hanım
    Vernik yaptıktan sonra üç hafta beklemeniz gerekmiyor,vernik kuruduktan sonra kullanabilirsiniz.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...