19 Aralık 2013 Perşembe

Zincir İşi Runner

Merhaba
Havaların soğuması ile birlikte gelen hastalıklar bizim evede uğradı,geçen hafta  belirtisini gösteren grip beni üç gündür yatağa bağladı.Grip olmaktan çok korkarım çünkü grip ilaçları kullanamıyorum,kronik bronşitimde var ,bu yüzden geldiğinde gitmek bilmiyor hastalık bittiğinde savaştan çıkmış gibi oluyorum.Benim gibi eli boş duramayan birisi için çok zor inşallah uzun sürmez.Bu gün paylaştığım örtü yaklaşık bir senedir elimde benimle birlikte dolaştı durdu.Normal zamanda bir ayda işleyeceğim bir iş ama her gün başka bir projenin peşinde koşmaktan uzun sürdü.Üzerindeki teknik bir adıda Süzeni olan Zincir İşi.Bu tekniği çok seviyorum daha önce buradada paylaşmıştım.Her kumaşta farklı duruyor.Bu örtüde kullandığım kumaş el dokuması ,üzerindeki desen çok eski bir model renklerini kendim seçerek işledim,saçaklarını makrome yaptım.Bir işi daha bitirmenin keyfini yaşıyorum, artık sırada bekleyenlere başlayabilirim.
Elimdeki kitaptan zincir işini anlatan resimleri  paylaşıyorum umarım işinize yarar.








Sevgilerimle..

64 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, umarım iyisinizdir. Her kış en az bir kere yakalamasa olmayacak sanki şu grip değilmi? Bir de ilaç alerjisi olunca daha da kötü tabi. Tekrar geçmiş olsun.
    Örtünüz çok şık olmuş, ellerinize sağlık, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hülya hanım,doğal çaylarla idare etmeye çalışıyorum inşallah uzun sürmez.Örtüyü beğenmenize sevindim.Sevgilerimle..

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun Mehtap Abla, dilerim tez vakitte atlatırsın illet hastalığı...
    Ben fotoğraflara tek tek baktım, daha doğrusu bakakaldım :) Renkleri de çok güzel seçmişsin, deseni de :) Ellerine sağlık çok güzel bir örtü çıkmış ortaya, yalnız bence o uçlarındaki makrome ayrı bir postu hakedecek kadar özel, ona da ayrı bayıldım, çok inceledim ama böyle bir işi yapabilmek için sanıyorum 40 fırın ekmek yemek lazım, benim için imkansız ama bakması bile çok keyifli :)
    Güle güle kullanılsın bu güzel örtü, nesilden nesile bin yıl yaşasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Esen'ciğim ilaç kullanamadığım için uzun sürüyor,umarım bu sefer beni çok üzmez.
      Desen eski bir desendi renkleri kendim seçmek zorunda kaldım ama dediğin gibi güzel oldu galiba. Makrome doğru yerde kullanıldığında çok sevdiğim bir iştir bu tarz örtülerle çok güzel bütünleşiyor.İstersen yaparsın bu işi anlatan kitaplar var bakarak çözersin olmadı ben gösteririm sen iste yeterki.
      İyi dileklerin içinde çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun Mehtap hanımcığım.
    Kış güzel ama ne yazık ki hastalıklar hep kışa özgü. Dilerim çabucak atlatırsınız,eşimde de bronşit olduğundan gribi çok ağır seyrediyor,sizi çok iyi anlıyorum.

    Bu işi ben çok seviyorum ,hiç denemedim aslında nakış işini pek bilmiyorum.
    Siz yine en güzelini yapmışsınız,ellerinize sağlık!
    Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım,basit bir hastalık gibi görünsede grip benim gibi bünyelerde zorlayıcı olabiliyor.İnşallah bu sefer kolay atlatabilirim.
      Bu teknik nakış teknikleri içinde en kolay olan tekniklerden biridir denerseniz seveceğinizden eminim neden denemiyorsunuz.Basit bir örnek ve tek renk iplikle başlayın inanın çok zevk alacaksınız.
      Bende çok öpüyorum..

      Sil
  4. Şahane olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Arzu hanım.Sevgilerimle..

      Sil
  5. Çok güzel olmuş Mettap abla,el nakışı kursuna giderken en sevdiğim işleme türlerinden biriydi..Dediğin gibi her kumaşta ve örnekte farklı vede çok güzel duruyor..Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Bağnu'cuğum,eminim senin yaptıklarında çok güzel olmuştur.Yayınladınmı hatırlamıyorum ama görmek isterdim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  6. Çok zarif, çok şık olmuş. Kenarlarına yaptığınız makrome ayrıca çok güzel durmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,makromeyi bu tarz işlerde kullanmayı seviyorum örtüyü tamamlıyor.
      Sevgilerimle..

      Sil
  7. sözün bittiği yer.... şahane olmuş. örtü de, renkler de, desen de birbiri içinmiş sanki. bu arada çoook geçmiş olsun. bakteriler de virüsler de bir acayip oldu artık, kolay kolay geçmiyor hastalıklar. bol bol dinlenmek lazım... yapabilene tabiii:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım.El nakışı kursuna gittiğimde öğretmenimin gösterdiği ilk şey renkleri nasıl yanyana getirebileceğimizi öğretmek olmuştu.Yaptığım her işte bunun çok faydasını gördüm.Dinlenme kısmı zor hiç bir şey yapmasam bile kafamda proje üretmekten yoruluyorum:)))
      Sevgilerimle..

      Sil
  8. çok geçmiş olsun mehtap'çım. umarım bir an evvel sağlığına kavuşursun.
    işlenmiş herşeyi seviyorum, çok zarif. herşeye atlayan ben, birtek bu işleme işine bulaşmıyorum:))
    uzun süren bir işi bitirmenin mutluluğunu yaşamak keyiflidir.
    eline sağlık, çok güzel bir çalışma olmuş.
    kal sağlıcakla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım bu gün bütün gün yatmak zorunda kaldım ateşimin olması beni biraz zorluyor.
      Bu teknik kolay bir tekniktir ve çok zevklidir neden denemiyorsun.Üstelik öbür işler gibi fazla malzemesi olmadığından evde dağılmıyor:))
      Sevgilerimle çok öpüyorum..

      Sil
  9. Çok çok çok gemiş olsun ablacım allah acil şifalar versin havalar soğudukça gripte coştu ...
    Bu örtüde muhteşem olmuş nasıl güzel emek kokuyor her karesinde görüntüsü enfess ucundaki makromeyse bambaşka bir hava katmış bayıldım ...Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Çiğdem'ciğim benimki sadece üşütmek değil galiba, çok yoruldum yazlıktan gelince evi toparlamak kolay olmadı hepsi üst üste geldi.
      Örtüyü beğenmene sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  10. Geçmiş olsun, örtü işlemesiyle, deseniyle, reng uyumuyla, makrome saçağıyla uyumlu, otantik olmuş.Şimdiler de herkes hazır örtüleri tercih etse de , el emeğinin yerini tutamaz.İyi günlerde kullanın..Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Türkan hanım,bu tarz işlemelerin değerini bilmek ve özendirmek gerekiyor diye düşünüyorum.El sanatlarımızı yaşatmamız lazım.
      Sevgilerimle..

      Sil
  11. Çok güzel bir çalışma yine Mehtap'cığım...
    Ellerine sağlık...
    Bu arada çok çok geçmiş olsun. Dilerim en kısa sürede toparlarsın ve üretmeye devam edersin ...
    Sevgiler gönderiyorum canım sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Heyyficiğim,dinlenmeye ve doğal çaylarla idare etmeye çalışıyorum.
      Örtüyüğ beğenmene sevindim.
      En içten sevgilerimle..

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun Mehtap hanım.
    çok zarif olmuş.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Feyza hanım,örtüyü beğenmenize sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  13. Mehtap Hanım çok geçmiş olsun acil şifalar dilerim. Lütfen bir kış çayı yapmayı deneyin kendinize. ben de hiç ilaç kullanamayan birisi olarak ne zaman hastalansam mutlaka kış çayım vardır benim ondan yapar içerim.
    bu yaptığınız çalışma benim asla yapamayacağım ama hayranlıkla seyrettiğim nadide çalışmalardan. çok güzel olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Juliette,bende bol bol ıhlamur içiyorum içine evde olan meyve kabukları, limon ,bal ilave ediyorum,inşallah kısa sürede atlatırım.
      İsterseniz yapabilirsiniz bu kolay bir tekniktir denemenizi tavsiye ederim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  14. Çok çok geçmiş olsun...Yine muhteşem olmuş ,emeğinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esra hanım,örtüyü beğenmenize sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  15. .ok zarif ben çok seviyoeum iğne ile yapılan bu tarz işleri. Güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Elvan'cığım.Sevgilerimle..

      Sil
  16. Geçmiş olsun Mehtapcığım, umarım çabucak atlatırsın. Zincir işi de makreme de harika olmuş ellerine sağlık. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Füsun'cuğum umarım uzun sürmez.Örtüyü beğenmene sevindim.Sevgilerimle..

      Sil
  17. Mehtap hanım tek kelimeye harika olmuş ellerinize sağlık Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nuray hanım.Sevgilerimle..

      Sil
  18. "Göz nuru" demek, bu olsa gerek:) Çok şık ve zarif. Ellerinize ve emeklerinize sağlık demeliyim. Bu arada; iade-i ziyarete geldiğim, bloğunuza hayran kaldım. Torundan zaman kaldıkça tek tek eskilere doğru ziyaretime devam edeceğim.:) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz Nilgün hanım her zaman beklerim.El nakışını seviyorum,artık eskisi kadar yapamasamda vazgeçemedim bir el sanatıdır.
      Sevgilerimle..

      Sil
  19. Çok geçmiş olsun ,acil şifalar diliyorum !
    Grip de dünyanın en gıcık hastalığı saç dipleri bile ağrıyor insanın.

    Çok zarif çok güzel bir nakış işi olmuş. zincir tekniğini biliyorum da, ben böyle muntazam yapamıyorum .benim zincirler pek tutarlı halkalardan oluşmuyor yapınca.çok deneyim gerektiriyor muntazam olması için.
    Ellerinize sağlık yine yeteneğinizi konuşturmuşsunuz.
    Sevgiler... ve sağlıklar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Filiz hanımcığım aynı dediğiniz gibi saç diplerim bile ağrıyor.
      Yaptıkça olacaktır bir müddet sonra el ve göz ortak çalışmaya başlıyor.Düz çizgiler üzerinde alıştırma yapıp işlemek istediğiniz örneğe sonra geçin.
      Sevgilerimle çok öpüyorum..

      Sil
  20. Ben de her sefer daha dikkatli olacağım desem de grip konusu bizde de böyle
    : Şu an konuğumuz. İnsana hiç progr.yaptırmıyor:( Ayni sizinki gibi durum... Bana Bepanten merhem iyi geliyor. Ihlamur, diğer çaylar vb...bu kış bir daha yakalanmamanızı dilerim.
    Süzeni elişiniz çok güzel olmuş. Tekniği de ekleyince güzel bir sayfa arşiv oluşturmuş.
    Eskiler bunu makinada da yaparlarmış. Teşekkürler.
    ellerinize sağlık.
    e.t.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizede geçmiş olsun inşallah bu kış daha hastalanmayız.Bende bitki çayları içiyorum en azından boğazımı yumuşatıyor.
      Süzeni güzel bir tekniktir her kumaşta farklılık gösterir denemenizi tavsiye ederim.
      Yurt dışından getirilen ve yüksek fiatlara satılan bu işi elde işlenmiş diye satıyorlar aslında dediğiniz gibi makinada yapılıyor.Bunu ancak işi bilenler anlayabilir .
      Sevgilerimle..

      Sil
  21. Allah tez zamanda şifalar versin Mehtap hanımcığım. Zincir işi örtünüz tam bir sanat eseri. Çok emek vermişsiniz. Ellerinize sağlık. Çok beğendim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Özlemciğim.Ne güzel sözler bunlar beni çok mutlu ettin.
      Sevgilerimle..

      Sil
  22. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN ...İNŞALLAH ÇABUK ATLATIRSINIZ...YİNE HARİKA İŞLEMELER BAYILDIM KENAR MAKROME İLE BİR BÜTÜNLÜK HARİKASINIZ ...YAPTIĞINIZ GÜZELLİKLERLE BLOGUNUZU ZİHNİMİZE NAKŞEDİYORSUNUZ... ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim arkadaşım,bu güzel yorum karşısında ne yazacağımı bilemedim sözleriniz ilaç gibi geldi ,sizde harikasınız.
      Sevgilerimle..

      Sil
  23. Mehtap Hanım öncelikle çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum . Ama bu örtü muhteşem olmuş nasıl şık nasıl güzel tam bir el emeği göz nuru olmuş harikasınız bayıldım. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Zeynepciğim,bu güzel yorumlar hastalığımı aldı götürdü iyiki varsınız.
      Sevgilerimle..

      Sil
  24. Geçmiş olsun canım .
    ellerinize sağlık bayıldım süper görünüyor uçlar çok yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Hatice hanımcığım.
      Sevgilerimle..

      Sil
  25. Ellerinize sağlık
    Gerek işleme gerek kumaş ve püskül bağlama annemin elişlerini hatırlattı. Kanakta işlediğim el nakışlarında bende bu zincir işini kullnırım, ama sizinkinin stilini yan yana işlendiğini görmemiştim
    Güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,maalesef artık bu işlere ilgi giderek azalıyor bana göre nesilden nesile aktarılması gerekiyor.Bu teknik bizde pek kullanılmıyor daha çok Azerilerin ve Kafkasların yaptığını biliyorum.Sizde deneyin keyif alacağınızdan eminim..
      Sevgilerimle..

      Sil
  26. Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Saadet hanımcığım.Sevgilerimle..

      Sil
  27. Ah o grip! Geçmiş olsun. Umarım çabuk atlatırsınız yakalanmadan. Eminim biliyorsunuzdur fakat zencefil karanfil tarçın çayı bağışıklığı arttırıyor ve iyi hissetmenizi sağlıyor. Zincir işi örtünüze en çok da makreme püsküllerine bayıldım. Elinize sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Ehil Keyif,ilaç kullanamadığım için tüm doğal malzemelerden faydalanmaya çalışıyorum.Bu tarz işlemelerde püskül işin güzelliğini ortaya çıkaran bir unsur oluyor,makreme bu kumaşlara çok yakışıyor.Beğenmenize sevindim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  28. yine muhtesem yıne harıka :) acaba vır gun bende boyle bır ıs yapıp torunuma bırakabilecek miyim... bu ananemden kalmıs dedirtebilecekmiyim

    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Mügeciğim neden olmasın önemli olan sevmek ve istemek.Çokta güzel işler yapacağınızdan eminim.
      Sevgilerimle..

      Sil
  29. çok geçmiş olsun Mehtap.
    Ne kadar güzel, ne kadar ince, ne kadar zarif bir örtüdür bu.
    Bayıldım.

    YanıtlaSil
  30. Çok teşekkür ederim Emel hanım sizin gibi zarif birinden bunları duyduğuma sevindim.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  31. Yanıtlar
    1. Grip oldum Ayşeciğim iyileşmeye çalışıyorum,umarım sen iyisindir.
      Sevgilerimle..

      Sil
  32. çok geçmiş olsun yine çok güzel işlemişsiniz renk tonu makromesi harika bende nakışı çok seviyorum elimdeki yarım işleri bitirince yayınlayacağım sağlıklı günler dilerim.....

    YanıtlaSil
  33. Çok teşekkür ederim sevgili Ahşap zamanı,nakışı bende çok seviyorum yapmaya devam ediyorum ama uzun sürdüğü için çok sık ,sık paylaşımda bulunamıyorum.Sizin yaptıklarınızda eminim güzel olmuştur merakla bekliyorum.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  34. Önce çok çok geçmiş olsun, bu hastalık bizi fena yaptı Mehtabım :( inşallah şimdi daha iyisindir.
    Runner tek kelime ile şahane olmuş, üzerine başka bir şey söylenemez. Ellerine emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  35. Çok teşekkür ederim Aslıcığım biraz daha iyiyim inşallah sende iyisindir.
    El nakışının güzelliği hiç bir şeyde yok değilmi keşke daha fazla yapabilsem,beğenmene sevindim teşekkür ederim.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...